Yogatherapie opleiding (14 dagen)

Leer yogatherapeutisch werken

Voel jij de behoefte of het verlangen om meer te leren over de therapeutische kracht van yoga en deze te ervaren? Yogatherapie is een krachtige vorm van therapie om fysieke en mentale problemen te helpen helen. Daarbij wordt kennis uit de westerse geneeskunde gecombineerd met de rijke wijsheid en tools uit de yogafilosofie en oosterse geneeskunde (ayurveda).

Wat is yogatherapie
Yogatherapie werkt holistisch. Dat betekent dat niet één symptoom of probleem centraal staat, maar de hele persoon. Ook het dagelijks leven, werk, voeding en slaap worden in een yogatherapiesessie geïntegreerd.

Waarom yoga als therapie
Veel van onze westerse gezondheidsproblemen vinden hun oorsprong in oorzaken als stress, onderdrukte emoties en trauma. Kijk maar eens naar het grote aantal mensen met burn-out, angst of depressie. Ook veel algemene gezondheidsproblemen (zoals slapeloosheid en auto-immuunziekten) komen vaak voort uit mentale en emotionele stress. Yogatherapie draagt uiteindelijk bij aan een leven in flow en balans.

Wat brengt het jou
Zoek je verdieping voor je persoonlijke proces of wil je mensen op een dieper niveau kunnen begeleiden? Dan is de Yogatherapie opleiding bestemd voor jou. Je leert hoe je jezelf en anderen met mentale en fysieke klachten kunt ondersteunen en begeleiden op weg naar een veerkrachtig, gezonder en bewuster leven.

Belangrijke informatie

Startdatum: Zaterdag 28 september 2024, 11.00 - 17.30
Duur: 4 maanden
Locatie: De Nieuwe Yogaschool in Amsterdam
Lesdagen: 14 dagen (4 weekenden en 1 midweek)
Lestijden: 11.00 - 17.30 uur
Niveau: HBO werk- en denkniveau
Certificering: Het Nieuwe Yoganetwerk

Investering: 1,850 excl. BTW

Data en inschrijven>

Brochure downloaden>

Adviesgesprek inplannen >

opleiding bewustzijnscoach

Yogatherapeutisch werken

Yogatherapie is geen yogastijl, zoals bijvoorbeeld Vinyasa en Yin yoga dat zijn, maar zet de kennis van yoga en psychosomatiek in als therapie. Zo verkrijg je meer inzicht en (eigen) wijsheid vanuit een holistisch, wetenschappelijk en esoterisch perspectief op lichaam en geest. Met deze kennis en ervaring leer je jezelf en anderen te ondersteunen en begeleiden.

yogatherapie opleiding amsterdam informatiebijeenkomst

Vraag de gratis brochure aan

Wil je meer lezen over de yogatherapie (basis) opleiding?

Ja, dat wil ik >

Voor wie is deze opleiding?

• Ben je nieuwsgierig naar de therapeutische kracht van yoga?
  • Zoek je verdieping in je persoonlijke proces?
  • Voel je het verlangen om je fysieke of mentale klachten te onderzoeken en te verlichten?
  • Heb je de wens om jouw leraarschap te verdiepen en te verrijken?
  • Wil je op een deskundige manier yogatherpeutische technieken integreren in een groeps- of privéles

Dan is deze opleiding bestemd voor jou.

“Before you can hear, much less follow, the voice of your soul, you have to win back your body. You have to go on a pilgrimage beneath the skin.”

- Megan Watterson -

yogatherapie opleiding amsterdam

Heb je vragen over de opleiding?

Plan een belafspraak in!

Ja dat wil ik! >

Jouw lichaam is jouw waarheidsmachine

Binnen de basis opleiding Yogatherapie staat het lichaam centraal. Op ieder moment vertelt je lichaam hoe het met je gaat. Meestal zonder dat je je daar bewust van bent. Het is een feit dat we de belangrijkste keuzes in ons leven niet maken met ons verstand, maar op basis van ons gevoel. Je lichaam vertelt jouw waarheid en is daarmee het belangrijkste instrument van jouw innerlijke wijsheid. Je lichaam spreekt een unieke taal. Het leren verstaan en begrijpen van die taal is dan ook de sleutel tot zelfkennis en onmisbaar voor ons welzijn, gezondheid en geluk.

Sinds een aantal decennia erkent ook de wetenschap dat lichaam en psyche onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. In yogatherapie is het dan ook essentieel om te leren begrijpen wat de psychische oorsprong is van lichamelijke aandoeningen of ziekteverschijnselen. Zo zijn lichamelijke aandoeningen vaak symptomen van iets dat veel dieper ligt. Een signaal dat er iets in jouw leven op psychologisch of emotioneel gebied meer aandacht verdient. Het lichaam laat aan de buitenkant zien wat er innerlijk speelt en vertaalt vaak op sublieme wijze welke psychologische oorsprong er achter je lichamelijke klachten liggen.

yogatherapie opleiding amsterdam

Tijdens de opleiding leer je onder andere over:

• Het brein, hormonen
    • Polyvagaal theorie (autonome zenuwstelsel)
    • Immuunsysteem
    • Trauma en traumaverwerking
    • Zelfhelend vermogen
    • Stress, overprikkeling, burn-out en de gevolgen daarvan op de gezondheid
    • Angst en verslaving
    • Depressie en PTSS (posttraumatische stressstoornis)
    • Verlies en verdriet
    • Ayurveda

De Yogatherapie opleiding vindt plaats in Amsterdam

In onze fijne en lichte studio's

Proef de sfeer >

“Trauma is hell on earth. Trauma resolved is a gift from the gods.”

- Peter Levine -

Praktische informatie en inschrijven

Yogatherapie opleiding

Programma
    De opleiding duurt vier maanden, waarvan vier weekenden en één midweek. Lestijden zijn van 11.00 tot 17.30 uur (indien anders vermeldt). Deze trainingsdagen vinden plaats in de Nieuwe Yogaschool in Amsterdam.

Lesdata 2024/2025
    De tijden: 11.00 - 17.30
    • zaterdag 28 en zondag 28 september
    • zaterdag 19 en zondag 20 oktober
    • maandag 18 t/m vrijdag 22 november
    • vrijdag 13 t/m zondag 15 december
    • zaterdag 18 en zondag 19 januari
    Prijs
    €1850,00 ex. btw

Betalingsregeling
    Het is mogelijk om in termijnen te betalen (voor een wat hoger totaal bedrag). Mocht je dat willen, stuur dan na je inschrijving een mail naar administratie@denieuweyogaschool.nl.

Veelgestelde vragen
    Heb je nog vragen? Neem dan eens een kijkje op de veelgestelde vragen pagina. Staat jouw vraag er niet tussen neem dan contact met ons op via: info@denieuweyogaschool.nl