Carine Goekoop

Carine geeft sinds januari 2010 les in haar eigen studio in de Jordaan, bij de politie, in de gevangenis en in verschillende yogascholen en op bijzondere plekken. Ook organiseert zij regelmatig retraites en andere yoga gerelateerde evenementen.

Haar werk als juriste bij de Amsterdamse politie lijdt gek genoeg niet onder deze volledig uit de hand gelopen yogapassie. Sterker nog, hoewel ze steeds minder bij de politie werkt, ondersteunt het elkaar tot op heden op een bijzondere manier: de politie houdt haar stevig met beide voeten op de grond, de yoga tilt haar daar juist uit op.

Met een krachtige basis van bijna twintig jaar in de martial arts (karate) is Carine in 2003 met yoga begonnen. Zij heeft bij zowel de Yoga Garden (2010) als bij Delight Yoga (2012) opleidingen gevolgd en is gecertificeerd Ashtanga yoga docente. Daarnaast heeft ze zich in allerlei andere vormen van yoga verdiept; de inspirerende principes van de Anusara, de speelse vorm van de Acroyoga en de effortless effort van de Vijnana yoga.

Carine’s helden zijn David Swenson, Laruga Glaser, Orit Sen Gupta en Alanna Kaivalya en bij hen volgt zij ook intensief cursussen en aanvullende teacher trainingen. Al deze invloeden zijn voelbaar in haar lessen, die over het algemeen als krachtig en zacht, intuïtief en meditatief ervaren worden.

Carine laat je in haar lessen kennismaken met de vrijheid in je beperkingen, de zachtheid in de kracht en de rust in de beweging.