Boeken literatuur Johan Noorloos teacher training De Nieuwe Yogaschool | De Nieuwe Yogaschool

Boekenlijst Vinyasa

Hieronder vind je een overzicht van de boeken voor de Vinyasa teacher training.

Bij aanvang van je teacher training krijg je van ons Het Nieuwe Yogaboek: Anicha yoga, de essentie. Dit boek is bij de Teacher Training inbegrepen. Deze hoef je dus niet apart aan te schaffen. Klik op de foto van het boek, de naam van de auteur of op de titel van het boek om naar bol.com te gaan en te kijken of het boek voorradig is.

Naast het verplichte studiemateriaal, het nieuwe yogaboek en diverse manuals, zijn er nog drie boeken die tot het huiswerk behoren.
“De Bhagavad Gita”, een prachtige yogabijbel. Het boek wat mij nog steeds dagelijks inspireert.
“The art of living”, een boek vol kennis en wijsheden over de leer van boeddha. De inzichten inspireren om de kracht van meditatie te ervaren en deze te integreren op de yogamat.
“Een nieuwe aarde”, de unieke wijze waarop tolle de yogafilosfie en boeddhistische wijsheden vertaalt naar onze hedendaagse wereld, is een verrijking in jouw eigen yogapractice als ook in jouw toekomstig vak als yogaleraar.

Tijdens de opleiding nodig ik je graag uit om over 1 van deze boeken een presentatie te geven. In deze presentatie zou ik je willen uitdagen om jouw persoonlijke visie op het boek te verwoorden. Liefst aangevuld met persoonlijke voorbeelden. Dit zijn prachtige kansen om (voor medestudenten) te kunnen oefenen hoe je nogal abstracte en ingewikkelde materie op jouw unieke wijze kunt vertalen. De moed om eerlijk en kwetsbaar te durven zijn tijdens deze presentaties is een mooie ervaring die je leraarschap verrijkt.
Voor de medestudenten die aanwezig zijn bij deze presentaties, is het een verrijking om te ervaren hoe deze boeken op verschillende manieren kunnen worden uitgelegd en ervaren. Het is mooi om getuige te zijn van iemands eerlijkheid en kwetsbaarheid. Dat te durven tonen is een grote meerwaarde voor de yogaleraar.

Door jezelf te durven laten zien, inspireer je anderen om dat ook te durven. Kwetsbaarheid nodigt kwetsbaarheid uit.