Johan Noorloos

Begin november 2013 ging er voor Johan Noorloos een lang gekoesterde wens in vervulling: de school van zijn dromen opende haar deuren. De afgelopen tien jaar bouwde Johan op diverse terreinen een schat aan ervaring op. Met zijn lessen, opleidingen, lezingen en boeken was hij gedreven zijn kennis en inzichten te delen. Op de school komt nu alles waarvan hij droomde samen.

Een school in het hart van Amsterdam, waar je yoga en meditatie op integere en professionele wijze beoefent. Waar een grote diversiteit aan workshops, lezingen en opleidingen wordt aangeboden. Waar de gemeenschap het hart vormt van de school. Waar je elkaar ontmoet in een gemoedelijke huiskamer. Waar je stil kunt zijn in een prachtige tuin.

Een school waarin we er zijn voor elkaars groei: De Nieuwe Yogaschool.

Johan geeft in de Johan Noorloos Teacher Training workshops over:

- Lesgeven: het ambacht van de yogaleraar. Belangrijke punten zijn lesopbouw, gebruik van de ruimte, demonstreren en de wijze waarop je je voor een groep beweegt.

- Boekbesprekingen: boekbesprekingen over de essentie van boeken op de verplichte lijst en de vertaling daarvan naar de yogamat.

- Persoonlijke ontwikkeling: wie aan een opleiding tot yogaleraar begint is bereid een innerlijk groeiproces aan te gaan. Johan begeleidt zijn studenten in hun zoektocht naar wat yoga hen op dit vlak te bieden heeft.

Behalve yogadocent is Johan ook schrijver, klik op zijn naam om hier meer over te lezen!