Ijsworkshop met Sijbrand Maal

De Wim Hof Methode is opgebouwd uit drie componenten die er samen voor zorgen dat jouw lichaam optimaal gaat functioneren:
  • De ademhalingstechnieken
  • Graduele koudegewenning
  • Mindset en concentratie
Deze drie componenten komen in de workshop uitvoerig aan bod. De theorie wordt besproken, maar de nadruk ligt op het ervaren van de methode. Voelen is begrijpen!

Tijdens deze vier uur durende workshop neemt Sijbrand Maal (gecertificeerde Wim Hof instructeur en yogaleraar) je mee op een ijskoude, maar hartverwarmende reis: "Mensen weer de regie geven over hun eigen leven. Het besef dat geluk maakbaar is. Het voelen in je eigen lijf dat je zo veel meer kunt dan je denkt. We knallen het lichaam weer aan! Terug naar de essentie, terug naar het geluk, terug naar de kracht, gezondheid en de liefde," aldus Sijbrand.

In principe kan elk gezond mens de Wim Hof Methode beoefenen. De methode wordt afgeraden (in ieder geval zonder individuele begeleiding) voor mensen met:
  •     Hart en vaatklachten (bijvoorbeeld extreem hoge bloeddruk)
  •     Epilepsie
  •     Een aneurysma (een plaatselijke verwijding of uitstulping van een slagader)
  •     Een andere serieuze gezondheidsaandoening
  •     Raadpleeg bij twijfel altijd je huisarts!
Hoe bereid ik me voor?
Graduele koudegewenning begint al thuis. Het wordt aangeraden om de week (of weken) voordat je voor het eerst in het ijsbad stapt, koud af te douchen. Bouw het koud afdouchen rustig op en probeer tijdens het afdouchen de ontspanning te vinden. Dit doe je door middel van je aandacht naar je ademhaling te brengen.

Wat neem je mee?
Neem badkleding, slippers en een handdoek mee.
Draag makkelijk zittende kleding, er zullen yogahoudingen gedaan worden. Een bepaald niveau is hierbij niet vereist.
Eet niet te zwaar van tevoren.

Nieuwe datum volgt z.s.m voor deze workshop.